Wybór agencji reklamowej

Każda firma chcąca promować się na większą skalę potrzebuje agencji reklamowej. Jest to najczęściej firma z bogatym doświadczeniem znacznie bardziej obeznana w temacie niż my sami. Warto korzystać z takich usług. Wybór właściwej jest niezwykle trudny, gdyż to od niej będzie zależeć strategia reklamy. Niekiedy jest tak, że proces od wysłania zapytania do podpisania umowy to czas kilku miesięcy. W dużym stopniu ma to wpływ proces skomplikowania zadania powierzanego agencji. Oprócz tego ważne jest samo zaangażowanie klienta.

wybór agencji

Pierwszą czynnością, jaką powinniśmy zrobić jest zawężenie listy agencji do maksymalnie dziesięciu. Jak to zrobić? Poprzez wyłapanie tych, których usługi spełniają nasze oczekiwania. Kolejnym krokiem jest przesłanie zapytania o doświadczenie, tzw. Feedback. Spośród tych, które odpowiedzą wybrać należy dosłownie kilka – 3 lub 4. Dlaczego tyle? Otóż tych kilka firm może zaproponować wystarczającą liczbę rozwiązań. Jedno z nich na pewno trafi w nasze oczekiwania. Zyskamy tym na czasie, gdyż nie będziemy tracić czasu na liczne analizy, czy spotkania. Ważną sprawą decydującą nieraz o współpracy jest umowa poufności. Często zdarza się tak, że przekazujemy agencji różnego rodzaju ważne informacje. Dlatego warto się więc zabezpieczyć i podpisać umowę NDA. Trzeba jednak podejść do tego z wyczuciem. Nikt o zdrowych zmysłach nie podpisze nam umowy, w której znajduje się ogromna kara. Kiedy uda nam się zdefiniować problem i rozpisać wszystko co i jak, możemy przesłać materiały do agencji.

Jak mówi ekspert z interaktywnej agencji reklamowej w Krakowie https://www.roxxmedia.pl/, niekiedy zdarza się tak, że zwoływane jest spotkanie, na które umawiane są jednocześnie różne firmy. Jest to szansa na wykazanie się i pozyskanie w ten sposób klienta. Na takim spotkaniu omawia się problem dając możliwość agencjom zadawania pytań. Z punktu widzenia agencji jest to świetna propozycja na pokazanie swojego doświadczenia oraz wiedzy. Jednocześnie może zweryfikować, czy przesłane przez klienta informacje odbierane są przez niego samego oraz agencję w sposób jednoznaczny.

Wybór agencji wydaje się być zatem łatwy, jednak odbywa się on o trudno mierzalne czynniki. Niekiedy na współpracę decydujemy się z agencjami, które zrobiły na nas wrażenie, czy wzbudziły zaufanie. Patrzymy wówczas tylko na pomysł. Ważne jest, aby te, których nie wybraliśmy zostały poinformowane w sposób jasny i rzetelny, przykładowo argumentując dlaczego wybór padł na tą agencję, a nie na nich. Tacy klienci cenieni są najbardziej, gdyż dają oni cenne wskazówki, które mogą poprawić działanie agencji. Pozwoli to im lepiej przygotować się do następnych przetargów.

Bardzo rzadko zdarza się, że nie możemy jednoznacznie wybrać agencji, więc zarządza się dogrywkę wśród dwóch najlepszych naszym zdaniem agencji. Jest to bardzo specyficzny przypadek, jednak się zdarza.