Gdzie zaczyna się dbać o atrakcyjność produktu?

Kiedy wchodzimy do sklepu, zalewa nas fala przeróżnych towarów w wielokolorowych opakowaniach. Co ciekawe, niewielu z nas zdaje sobie sprawę z tego, że to właśnie te opakowania mają kluczowe znaczenie w procesie zakupowym. Im atrakcyjniejszy dla klienta jest pakunek, tym większe prawdopodobieństwo, że wybierz on właśnie ten produkt, w którym się on znajduje. Między innymi dlatego wiele firm zajmujących się produkcją, np. produktów spożywczych, stara się o to, by na ich etykietach znajdowały się same popularne obrazki – np. z bohaterami filmów dla dzieci czy kreskówek.

Starannie zapakowane produkty, które często mają formę zestawów promocyjnych, to efekt czynności magazynowej, której nazwa to: konfekcjonowanie Logistyka kontraktowa zajmuje się tego typu działaniami.

pudełka Trochę teorii

Jak mówi wiele źródeł, konfekcjonowanie stanowi ostatni etap logistyki magazynowej przed transportem. Polega ono na sortowaniu, łączeniu i pakowaniu produktów w taki sposób, aby stanowiły one ostateczną formę zestawu, który trafi do konkretnego klienta. W ten sposób powstają na przykład zestawy promocyjne typu 2+1 (np. w estetycznie ozdobionym kartoniku znajdują się dwa szampony i odżywka do włosów gratis). Trudno uwierzyć, że takie chwyty marketingowe rozpoczynają się już w magazynach. Ale jest to ważna kolejność dla wielu firm, którym często proponowane są tego typu usługi, nierzadko również w pakiecie z transportem.

Jak kupują Polacy?

Warto zastanowić się nad psychologią robienia zakupów wśród Polaków. Czy faktycznie kupujemy te produkty, które najbardziej spodobają nam się wizualnie? Czy działania związane z  magazynowaniem i handlem podejmowane przez firmy są mocnym orężem w rękach producentów? A jeśli tak – to czy warto z tym walczyć? Magazyn taśma produkcyjna

Może potrzeba nam pokolorować sobie nasz mały zakupowy świat. Przecież w większości przypadków jest tak, że produkty w ładnych opakowaniach, oznaczonych logiem znanej marki czy posiadające licencję na umieszczanie wizerunków bohaterów kreskówek należą do lepszych jakościowo i wizualnie. Z drugiej strony to ciekawe, jak bardzo producenci starają się, by zyskać uznanie klientów.